onsdag den 25. maj 2011

Lækre figner i vente.....


Så fik jeg sendt en lang mail til min penneveninde
i Norge.
Vi har haft kontakt i ca 50 år.
Manden er taget i skoven efter træ til brændeovnen 
Godt med noget "varme" på læger nede i brændeskuret.
.
Jeg er ved at samle mig sammen til at starte
hoved-rengøring af køkkenet.
Gik lige en runde i haven,
 og kigge de ind til figentræet i drivhuset.
Hvor jeg glæder mig
til at gå ned og hente figner til desserten.
UHM, hvor det smager af Grækenland.

Fortsat god dag til alle. Klem


2 kommentarer:

  1. Jeg ville gerne have et figentræ, men synes ikke rigtigt, at vi har den perfekte plads til det. Er dit drivhus en hel "domkirke" ? For de bliver da høje, ik´?

    SvarSlet
  2. Nej, mit drivhus er ikke en domkirke, hi hi.
    Det er 10km2, og ALT for lille, ind imellem.
    Figentræet står, hvor det er højest, så der er god plads endnu.
    Men det forrige måtte vi fjerne, da der ikke var plads nok.
    Af samme grund plantede vi ferskentræet ud sidste efterår, det står nu i læ op ad en mur, og har mange frugter.
    Ha, en god dag. Klem

    SvarSlet