torsdag den 21. juli 2011

Rendyrket Nostalgi...

Jeg har nu i flere timer siddet ved min PC og scannet billeder ind.
Jeg var så heldig at få alle billeder fra mine svigerforældre med mig hjem, da vi i forrige måned ryddede op i svigermors gemmer. Jeg lovede at se på dem, og evt scanne nogle af dem ind. Der er jo 5 søskende, der gerne vil have kopier af billeder fra da de var børn.

Min mand er den ældste, født i 1941, så det er gamle sort/hvide billeder, fra dengang man købte en film med 12 billeder måske, afleverede den til Fotoforhandleren (hos os var det Urmageren, der ordnede den slags), og hentede dem længe efter.
Hvor var vi spændte. Ikke som nu, hvor vi tager i snesevis af billeder, ser dem med det samme, og kasserer dem, der ikke er 110% i orden.
Det er dejligt og nemt med diditalkamera, men jeg synes magien er gået lidt fløjten.
Men som min mand siger, vi skulle jo have en ekstra taske med på ferie, bare til ekstra film.
Jeg fortsætter, og fortsat god dag derude.



Klem Britta

1 kommentar: