torsdag den 10. marts 2011

Se, den var sød...

Børnehaveklassens lærer havde haft børnene med på biblioteket forleden, og fortalte flg. historie fra turen.
 
Lille Sara havde spurgt bibliotekaren, om hun mon havde en bog om "det skib Ti-ta-nik", som sejlede ind i et isbjerg.
 
Bibliotekaren svarede; Jo, det havde hun da, men hvad ville lille Sara dog med en bog om Titanic. For det var jo en lang historie om et skib, som desværre forulykkede for mange år siden ?
 
Ja, sagde lille Sara, men jeg har hørt, at alle fra første klasse blev reddet, og så har jeg tænkt på, hvad der skete med dem fra Børnehaveklassen ?

1 kommentar:

  1. Ja, se det var en søt historie. Hun tok "første klasse" helt bokstavelig. For hvordan kan en liten pike i barnehagen vite at luksus-skip er delt inn i klasser ?!

    Takk for godt råd inne på min blogg. Jeg vet ikke om vi får kjøpt Wiener Kalk i Norge, jeg har aldri hørt om det, så jeg måtte google litt. Flasken ser utkjent ut også. Men middelet ser ut til å hjelpe mot riktig mye, så til sommeren når jeg kommer til Danmark i min ferie, da skal jeg kjøpe med meg en flaske WienerKalk. Det må jo være riktig så fornuftig å ha i skapet. Så takk for tipset.

    En fin dag ønskes deg også.

    Klem fra Marit

    SvarSlet